Deze is echt leuk...
Re: Deze is echt leuk...
Dit filmpje is heel bewust met dit "bloot"stukje gemaakt, hoort duidelijk bij de grap... De vergelijking met een ontwikkelingsland gaat dan ook echt niet op, daar lopen ze door de armoede er zo bij, niet als een stuk uitdaging..
En nee, maak je geen zorgen, ik ben wel wat gewend hoor, raak echt niet ondersteboven van bloot, maar het gaat me erom dat sommige mensen hele discussies voltikken met hoe onze kinderen zich kleden op een refoschool ( wat ook zo is). Maar ondertussen doen we hier helemaal niet moeilijk over, beetje vreemd vind je niet..."
Hoe verkopen we dit aan onze pubers die misschien wel meelezen?
En nee, maak je geen zorgen, ik ben wel wat gewend hoor, raak echt niet ondersteboven van bloot, maar het gaat me erom dat sommige mensen hele discussies voltikken met hoe onze kinderen zich kleden op een refoschool ( wat ook zo is). Maar ondertussen doen we hier helemaal niet moeilijk over, beetje vreemd vind je niet..."
Das lang niet overal puur uit armoede hoor... vaak is het ook gewoon een combinatie van cultuur en praktische zaken (vooral in warme landen zie je het
)
Hoe we het verkopen? We moeten ons iets minder druk maken om dit soort zaken. Als pubers meelezen en zien dat er niet zo'n punt van wordt gemaakt geef je daarmee juist aan dat het niet zoiets spannends is... beter dan ze voorhouden dat dit soort dingen heel intiem, spannend enzovoorts zijn.... dan trigger je ze juist.... Dat bewijst de verwijzing naar die ontwikkelingslanden juist. Daar lopen de vrouwen er met ontbloot bovenlijf bij... en raakt men volgens mij ook niet opgewonden van een paar vrouwenborsten. En in landen waar alles bedekt moet zijn wordt een blote enkel en pols opeens al interessant. Het geeft wel aan waar het probleem zit, niet zozeer bij de kleding maar bij de mens. Verschuif je het een, dan verschuift het ander gewoon mee.

Hoe we het verkopen? We moeten ons iets minder druk maken om dit soort zaken. Als pubers meelezen en zien dat er niet zo'n punt van wordt gemaakt geef je daarmee juist aan dat het niet zoiets spannends is... beter dan ze voorhouden dat dit soort dingen heel intiem, spannend enzovoorts zijn.... dan trigger je ze juist.... Dat bewijst de verwijzing naar die ontwikkelingslanden juist. Daar lopen de vrouwen er met ontbloot bovenlijf bij... en raakt men volgens mij ook niet opgewonden van een paar vrouwenborsten. En in landen waar alles bedekt moet zijn wordt een blote enkel en pols opeens al interessant. Het geeft wel aan waar het probleem zit, niet zozeer bij de kleding maar bij de mens. Verschuif je het een, dan verschuift het ander gewoon mee.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Borsten zijn ook niet hetzelfde als een tot in de details getoiletteerde anale opening die een wind laat.Echt smerig.
Vind het vrij weerzinwekkend, kan er nu werkelijk niets meer zonder ranzigheid ?
Gewoon vuurwerk verbieden, dat is in vele landen het geval.
Als je al niet eens een gloeilamp mag hebben ivm het milieu, maar kerstbomen kappen en vuurwerk-vervuiling en -verminking zijn ok, schijnt het dat we meer respect hebben voor heidense culturen dan de christelijke.
Vind het vrij weerzinwekkend, kan er nu werkelijk niets meer zonder ranzigheid ?
Gewoon vuurwerk verbieden, dat is in vele landen het geval.
Als je al niet eens een gloeilamp mag hebben ivm het milieu, maar kerstbomen kappen en vuurwerk-vervuiling en -verminking zijn ok, schijnt het dat we meer respect hebben voor heidense culturen dan de christelijke.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Precies.gertje schreef:Dit filmpje is heel bewust met dit "bloot"stukje gemaakt, hoort duidelijk bij de grap... De vergelijking met een ontwikkelingsland gaat dan ook echt niet op, daar lopen ze door de armoede er zo bij, niet als een stuk uitdaging..
Bah, altijd "bloot". Elke reclame schijnt ermee opgesiert te moeten worden.
Wil het niet gewoon gaan vinden.
Dat er overdreven veel bloot in reclames zit, daar ben ik het helemaal mee eens. Ben bij de vuurwerkcampagne echter niets tegengekomen op dat gebied.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Das lang niet overal puur uit armoede hoor... vaak is het ook gewoon een combinatie van cultuur en praktische zaken (vooral in warme landen zie je het)
Weet het, ken de cultuur een beetje, maar is niet onze cultuur he

ooooo maar had het er nog niet eens over dat hier iemand opgewonden van kan raken

Een klein deel van de opvoeding is onze kinderen vertellen hoe ze zich horen te kleden, en neeee ik heb het dan niet over rok of broek, maar wel dat we ons kleden omdat we naakt zijn( zondeval), en daar horen halve blote borsten toch echt niet bij.
Net zoals een andere forummer al zei: ik wil het niet gewoon gaan vinden
Darnaaast is dit filmpje een "lachertje" en gaat er weinig waarschuwing van uit, maar goed...
Bloot is natuurlijk geen bah.God heeft ons perfect geschapen, dus je mag het niet vies noemen, Het is juist prachtig(als je niet 50 kilo te zwaar bent, b.v.)Terri schreef:Precies.gertje schreef:Dit filmpje is heel bewust met dit "bloot"stukje gemaakt, hoort duidelijk bij de grap... De vergelijking met een ontwikkelingsland gaat dan ook echt niet op, daar lopen ze door de armoede er zo bij, niet als een stuk uitdaging..
het probleem is dat het aanstootgevend is en een private aangelegenheid.Het kan leiden tot lustgedachtes (egoisme).
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Nou ja, er zit wel iets van waarschuwing in... Schokkende beelden van vuurwerkslachtoffers hebben ze ook wel eens geprobeerd, werkt ook niet echt goed. Overigens zie ik in het filmpje geen "halve blote borsten"... Je ziet hooguit wat profiel maar nogmaals, dat vind ik niet zo schokkend. Als een halve BH al schokkend is, is het niet echt veilig om over straat te lopen, in winkels te zijn.... foldertjes van de Hema en de Wehkamp op de deurmat te krijgen etc. Een beetje inkijk zie je soms gewoon, op het strand lopen vrouwen in badpak / bikini. Zo ongewoon is dat aanzicht dus niet.... wie dat wel vindt heeft volgens mij wel een probleem in het dagelijks leven.gertje schreef:Marnix schreef:Das lang niet overal puur uit armoede hoor... vaak is het ook gewoon een combinatie van cultuur en praktische zaken (vooral in warme landen zie je het)
Weet het, ken de cultuur een beetje, maar is niet onze cultuur he![]()
ooooo maar had het er nog niet eens over dat hier iemand opgewonden van kan raken![]()
Een klein deel van de opvoeding is onze kinderen vertellen hoe ze zich horen te kleden, en neeee ik heb het dan niet over rok of broek, maar wel dat we ons kleden omdat we naakt zijn( zondeval), en daar horen halve blote borsten toch echt niet bij.
Darnaaast is dit filmpje een "lachertje" en gaat er weinig waarschuwing van uit, maar goed...
Ik begrijp steeds beter waarom wij niet mochten zwemmen in het zwembad noch naar het strand mochten zomers. Zeker tegenwoordig hebben we een probleem.vlinder schreef:Ik ook niet. In het zwembad zie je meer.Marnix schreef:Was er wat te zien dan? Ik heb geen "bloot" gezien. Alleen een fractie van haar decolleté.... Tja.... dat zie ik ook regelmatig bij mensen. Dus mij valt dat niet zo op. Het is een beetje een flauw stukje, maar om er nou meteen zo'n drama van te maken. Ik vond het geen reden om de site weg te klikken.gertje schreef:vlinder schreef: Ik niet. Ik heb ook echt heel hard moeten lachen. De boodschap is toch duidelijk? Als je zo stom bent om met vuurwerk te spelen, moet je niet raar opkijken als je er daarna niet meer zo uit ziet als voorheen.
Ik vind hem reuze!
Ook ik vind hem over het randje heen....
Vraag me af of iedereen het fimpje wel goed heeft bekeken?
Let dan vooral ook op het eerste stukje, waarin de arts zegt dat zijn ogen nog goed zijn...
Zelfs in zulk soort boodschappen schijnt men niet meer om bloot heen te kunnen, of zijn we al zover dat we het niet eens meer zien..........
En als wij hier al zo moeilijk over doen, dan zijn die kinderen in ontwikkelingslanden minstens getraumatiseerd. Die zien de hele dag blote borsten.
Maar ik begrijp dat jullie ook helemaal niet tegen 'monokini' zijn zoals ze tegenwoordig liggen te zonnen op de dijk? Moet toch kunnen??? Waar maken ze zich druk om!
Ik denk dat daar waar het christendom gebracht is de mensen zich toch behoorlijk kleden. Het loslaten van de 'zeden' zoals we dat tegenwoordig meer en meer zien (het bestond niet dat wij in onze bikini boodschappen gingen doen op het dorp, zoals tegenwoordig het de normaalste gang van zaken lijkt), komt ook dat er geen ontzag is voor God noch gebod.
In de warme landen kleden ze zich juist heel dik (moet je de woestijnvolken maar eens zien). Hoe minder kleding je aanhebt hoe meer je last van de warmte hebt

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Het gaat mij er niet om wat er te zien is, maar meer in welke context men wat liet zien. En die context (nl een focus op alleen die decollete) vind ik nu niet erg passend. Wat mij betreft kan je een onderscheid maken tussen "goed bloot" en "fout bloot" Als bloot wordt geshowd met als achtergrondgedachte dat het moet opwinden, dan vind ik het fout. Anders dan kan ik er eerlijk gezegd niet wakker van liggen. Pas een docu gezien over borstoperaties, dan komen er ook heel wat blote borsten voorbij. Maar omdat deze allemaal gesetteld zijn in een medische achtergrond is dat niet opwindend. (soms zelfs het tegenovergestelde aangezien ze ook lieten zien wat er allemaal fout kon gaan na een zgn cosmetische ingreep)Marnix schreef:Nou ja, er zit wel iets van waarschuwing in... Schokkende beelden van vuurwerkslachtoffers hebben ze ook wel eens geprobeerd, werkt ook niet echt goed. Overigens zie ik in het filmpje geen "halve blote borsten"... Je ziet hooguit wat profiel maar nogmaals, dat vind ik niet zo schokkend. Als een halve BH al schokkend is, is het niet echt veilig om over straat te lopen, in winkels te zijn.... foldertjes van de Hema en de Wehkamp op de deurmat te krijgen etc. Een beetje inkijk zie je soms gewoon, op het strand lopen vrouwen in badpak / bikini. Zo ongewoon is dat aanzicht dus niet.... wie dat wel vindt heeft volgens mij wel een probleem in het dagelijks leven.gertje schreef:Marnix schreef:Das lang niet overal puur uit armoede hoor... vaak is het ook gewoon een combinatie van cultuur en praktische zaken (vooral in warme landen zie je het)
Weet het, ken de cultuur een beetje, maar is niet onze cultuur he![]()
ooooo maar had het er nog niet eens over dat hier iemand opgewonden van kan raken![]()
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Joannah schreef:Bloot is natuurlijk geen bah.God heeft ons perfect geschapen, dus je mag het niet vies noemen, Het is juist prachtig(als je niet 50 kilo te zwaar bent, b.v.)Terri schreef:Precies.gertje schreef:Dit filmpje is heel bewust met dit "bloot"stukje gemaakt, hoort duidelijk bij de grap... De vergelijking met een ontwikkelingsland gaat dan ook echt niet op, daar lopen ze door de armoede er zo bij, niet als een stuk uitdaging..
het probleem is dat het aanstootgevend is en een private aangelegenheid.Het kan leiden tot lustgedachtes (egoisme).
Bah slaat in deze op "de blootcultuur"en vanzelf niet op bloot ansich.
Maar dat vind ik eigenlijk vanzelfsprekend.

@ Jolanda,
Precies dat bedoel ik ook. Als ik blote borsten en billen vreemd zou vinden zouden veel mensen zich niet op hun gemak voelen....
Precies dat bedoel ik ook. Als ik blote borsten en billen vreemd zou vinden zouden veel mensen zich niet op hun gemak voelen....

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het probleem wat er is met bloot, is de lichamelijkheid, de lust die het opwekt en de verering van het lichaam.Wij horen volgens de geest en niet volgens het lichaam leven. Al die tattoos en piercings tegenwoordig, verschrikkelijk.
het heidendom is lijkt helemaal terug.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
wát een gezánik en geleuter omdat er, oh schánde, een heel klein ietsiepietse van bloot te zien is............gelijk maar hele series aan geleuter op loslaten.........'t is net een opgewonden kleuterklasje..........Joannah schreef:Het probleem wat er is met bloot, is de lichamelijkheid, de lust die het opwekt en de verering van het lichaam.Wij horen volgens de geest en niet volgens het lichaam leven. Al die tattoos en piercings tegenwoordig, verschrikkelijk.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60