Alexander CD schreef:
Geen mens kan de zonde de baas, daarom gaat die mens tot God die als enige de macht van de zonde kan breken.
Mee eens. Maar wil je hiermee zeggen dat de kerk dan verder met zijn armen over elkaar moet blijven zitten in deze zaak?
Ik heb in mijn leven nog nooit anders gezien dan dat men uit is op gedogen en dat is een proces, zodra de kerk de deur op een kier zet gaat de deur als snel wijd open.
Ik denk niet dat de discussie het accepteren/ gedogen van de praxis is maar het accepteren van een broeder of zuster met een homoseksuele geaardheid als volwaardig gelovige. Die net zo goed pastorale hulp en ondersteuning in zijn strijd nodig heeft. Net zoals iemand die psychische nood heeft. Maar zolang wij weigeren ons te verdiepen in de nood van deze mensen en er niet naast gaan staan dan blijven we kil met teksten zwaaien en iemand daarmee op zijn kop timmeren. Met deze wijze van handelen erkennen wij niet de nood van de ander en dat is het punt waar zoveel pijn zit. Maat volgens mij land dat op één of andere manier niet.
Voor een gelovige met een homoseksuele geaardheid zit niet de acceptatie in het toestaan van allen nog en nog wat maar in de erkenning van de nood.
Erken jij hun nood Alexander. Zo ja, wat doe er dan persoonlijk/ praktisch aan om deze mensen te helpen. Of scheep je ze af met een bijbeltekst?
Maar wat moet ik nou als mens geloven, de atheïstische wetenschap of Gods woord?
Helder dat is Gods Woord. Maar de kern van Gods Woord is volmaakte liefde tot God en de naaste dus ook naar de mensen met een homoseksuele geaardheid.
Kunnen we nog zeggen dat in de afgelopen tijd God als God gediend is in Nederland?
Wanneer is dat wel gebeurd? Want God als God dienen zal nooit op aarde lukken. Onze natie is gekerstend geweest maar heeft nooit geheel uit overtuigde protestanten bestaan. Heel veel gingen braaf naar de kerk omdat het nu eenmaal noodzakelijk was voor de nering en acceptatie.
En is het wat de kerk betreft niet weinig anders, hoeveel kerk verlating en hoe zijn de normen in der kerken vervaagd, kijk eens 25 jaar terug!
Tja dat zal ik niet ontkennen maar wat wil je ermee zeggen.
daarom neem ik Gods woord aan want ik zie alleen overeenstemming.
Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;
Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;
En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.
Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Ik heb ff die kleur verwijderd want dat is gewoon provoceren.
Ik weet niet wat je met die tekst wil zeggen. Hierin ligt inderdaad een verband met het verlaten van God en de overgave aan specifieke zonde. Maar dat is ook niet wat ik ontken.
Alleen hetgeen jij doet is door deze koppeling te leggen iedere verantwoording bij de kerk weg te halen om op een integere wijze welke naar Gods Woord met mensen met een homoseksuele geaardheid om te gaan. Jij maakt deze mensen zondebokken..... terwijl wij als natie en kerk worden overgegeven aan onszelf als gevolg van
mijn en jou zonden. Dus wij staan hier net zo schuldig in als wie dan ook.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above