Anderzijds: als Albion daaruit de conclusie trekt dat je dus maar beter geen hartsvrienden/-vriendinnen kunt hebben die alles van je weten, ben ik het daar niet mee eens.[/quote]
Ik trek inderdaad die conclusie en volgens mij is dat ook Bijbels.
Degene die in de steek gelaten werd was de 'lijdende' partij. Ze hoefde het nergens mee eens of oneens te zijn, maar als haar vriendinnen (die met elkaar meer dan 30 jaar zijn omgegaan) van buitenaf (omdat de 'lijdende' partij het niet eens was met de praktijken van de zittende kerkenraad) gesommeerd werden de vriendschap te verbreken op straffe van.... (hoewel de vriendinnen het eens waren met elkaar) dan heeft dat niets met fijngevoeligheid en invoelingsvermogen en de ander uitnemender te achten dan zichzelf te maken. Men ondergaat dat gewoon of je het nu leuk vind of niet. En het had een grote inpact op het gezin omdat de drie vriendinnen elkaar iedere week zagen.Luther schreef:
Ja, ik snap het wel, maar ik weiger er zomaar in mee te gaan. Ik denk dat heel veel vriendschappen onterecht zijn geklapt. Als je merkt dat een bepaald onderdeel (wat scheiding zou kunnen brengen) aanwezig is, dan laat je dat toch gewoon rusten? Meestal heeft het te maken met het gebruik aan fijngevoeligheid en invoelingsvermogen en het de ander uitnemender achten dan zichzelf.