Tja, was het maar zo simpel. De marktwerking heeft de zorg geen goed gedaan.Tiberius schreef:Misschien moet dat bedrag dan juist omhoog, om het kostendekkend te maken.Erasmiaan schreef:Ik voel met je mee. Ik ken ook een concreet geval.Mister schreef:Wat daar wrang aan is? Verzorging die onder de maat is voor 22000 euro per jaar. Dat is wrang. Zuur zelfs. (Ik heb het nu over een concreet geval)Tiberius schreef:Nee, je geeft het niet voor je buren uit, maar voor jezelf, namelijk je eigen verzorging.
Wat is daar wrang aan?
Ik vind het juist asociaal om gauw het geld weg te sluizen of op te maken en de staatsruif voor jouw kosten op te laten draaien.
Bij het concrete, mij bekende geval was er sprake van een verhoogde zorgindicatie naar aanleiding van een diagnose van de dokter. Die extra zorg kwam er gewoon niet. Na een aantal gesprekken gaf de hoofdzuster toe dat er inderdaad sprake was van recht op extra zorg en dat naar aanleiding van die indicatie er ook extra geld was maar dat het toch niet ging lukken want ze had 'gewoon' de mensen niet.

En dat in een reformatorisch tehuis... Overigens was niet alles kommer en kwel, dat moet ook vermeld worden.