Column – De kredietcrisis

Gian

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Gian »

Weet iemand toevallig of Amerika hun 700 miljard al bijelkaar hebben?
Tenslotte moet dit obligatie-geld uit het buitenland komen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De aandelen zijn allemaal gedumpt, dus dat geld zal wel in staatsobligaties zijn gaan zitten.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Weet iemand toevallig of Amerika hun 700 miljard al bijelkaar hebben?
Tenslotte moet dit obligatie-geld uit het buitenland komen.
Vraag het Mr. Paulson, ik weet het niet.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bonussen voor bankiers Fortis

AMSTERDAM - De subtop van het onlangs genationaliseerde Fortis Bank Nederland heeft bonussen toegekend gekregen van het bedrijf. De toekenning gebeurde na de nationalisatie.

Dat bevestigde een woordvoerder van Fortis woensdag naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant.

De bonussen zijn toegekend om te voorkomen dat de managers weglopen bij de bank. De hoogte van de bedragen is niet bekendgemaakt.

Beloningen

Het kabinet maakte eerder bekend dat het de beloningen bij Fortis Nederland en ABN Amro zal matigen. De twee banken werden drie weken geleden genationaliseerd door de kredietcrisis.

BRON: NU.nl

Alsof deze mensen zo makkelijk bij een andere bank aan de slag kunnen........
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2597&hl=nl

Money as Dept, Nederlands ondertiteld nu :)
Gian

Bericht door Gian »

Goed verhaal.
Het huidige systeem loopt vast. Misschien kunnen ze het nog een tijdje rekken, vallen gaat het zeker.
Er komt een punt dat een ander systeem het gaat vervangen. Velen denken aan een biochip. Ze liggen al klaar. Miljarden stuks.
Op zich ben ik niet tegen een chip, ik zou niet weten wat het probleem is met een onderhuidse chip. Alleen heeft de bijbel het over een teken aan arm of hoofd als volgeling van de antichrist.
Nu is de biochip bedoeld voor het hoofd of de arm. Dat zou erop kunnen wijzen dat de biochip het systeem van de antichrist is, die op het moment van de invoering van het nieuwe systeem wereldleider is. Dat zou ook betekenen dat er meer vastzit aan die chip al zou ik niet weten wat. De bijbel zegt dat een christen het teken niet zal dragen en daarom niet zal kunnen kopen en verkopen.

Ik heb een hekel aan complottheorieen en allelei sensatieverhalen. Toch vraag ik me wel eens af hoelang het nog duurt voor dit soort dingen werkelijkheid wordt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Dowjones zakt nu onder de 8400 punten :oO
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het opmerkelijke van het filmpje is dat het gemaakt is ruim voor de kredietcrisis.
Ik ben benieuwd wat David J er van vind... Of Cosmo.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nou, de Europese beursen hebben dit jaar nog niet zo laag gestaan...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

In mijn omgeving ook veel onrust door de slechte financiele situatie in de wereld. Toch: God zorgt voor ons! Ook in deze dingen. Zijn we ons daar ook bewust van?? Dan hoeven wij niet mee in te storten!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik maak me op geen enkele manier druk om de crisis, omdat dit nu nog voornamelijk een beurscrisis is. Zodra ik geen water en brood meer kan krijgen ga ik me druk maken.

De beurs staat nu min of meer stabiel op 8% in de min. Dat komt omdat de futures van de S&P500 en de NASD niet meer kunnen zakken, omdat ze bevroren zijn. Je mag nu alleen nog futures kopen. De beursen wachten dus op de opening van de Dow Jones om half 4. Ik denk dat we dan weer een richting op gaan en dat hangt af hoe sterk de Dow Jones zal dalen. Als dat mee valt, dan gaan de beursen weer omhoog en als het tegen valt dan zullen de beursen nog wat zakken.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

De beurswereld houdt op dit moment de adem in. Nog 10 minuten en we weten hoe erg de Dow omlaag gaat.
http://finance.yahoo.com/ is de volgende 20 minuten een interessante site ;)
refo

Bericht door refo »

Yahoo/AP heeft wel gevoel voor drama:

Stocks Set for Dizzying Fall as Recession Fears Flare, Dow, S&P 500 Futures Plunge by Max. Amount Allowed- AP

Alle ingrediënten voor een bodemvorming aanwezig: zorgelijke vrijdag. Dan twee dagen zonder handel. Dan volgt de laatste maandag van oktober........
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

De AEX beschouwt de opening van de Dow als positief. We kruipen omhoog, terwijl de Dow binnen 5 minuten 5% kwijt raakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

En de beursen blijven maar zakken....

Geen vertrouwen in overheidsingrijpen......(begrijpelijk).

Waar ligt de bodem......

Wij, als simpele burgers, betalen de rekening van een "losbandig" leven.

Staat de armoede weer voor de deur (1929 e.v.)?

Wie het weet mag het zeggen.

Zelf ben ik (deels) betrokken bij één der grondstoffen.
De prijzen daarvan zijn voorbodes van de economische ontwikkelingen.

De meeste grondstofprijzen zijn ver onderuit gegaan.......

Dus........
Plaats reactie