Column – De kredietcrisis

Gian

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Gian »

Ik kan nergens vinden waar dit geld gecreerd wordt. Ik geloof het eigenlijk gewoon niet. Dit zijn buitenaardse bedragen.
Ik denk dat het peptalk is, als laatste hoop.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

Kijk op Google 'geld scheppen'. Dan kom je veel sites tegen.

Een land kan banken de gelegenheid geven geld te 'scheppen'. Het is inderdaad een beetje onwezenlijk, maar een centrale bank kan dat als volgt doen: ze stellen kredieten beschikbaar die de andere banken op kunnen nemen.

Als jij geld leent bij een geldscheppende bank gaat dat ook zo: zij geven je de mogelijkheid het op te nemen, maar zelf hebben ze het geld niet altijd in huis. Jij neemt het geld op om bijvoorbeeld je personeel te betalen. Jouw krediet wordt opgenomen om de anderen te betalen. Begin van de maand was dat geld er nog niet en nu kunnen je personeelsleden er brood van kopen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Maar is deze plus van vandaag nu terecht of is het gebouwd op uiteindelijk niets dan koopjesjagers en een goed gepresenteerd Europees noodplan, en zal het in de loop van de tijd weer gecorrigeerd worden ?
Of is het werkelijk een begin van herstel ?
Gian

Bericht door Gian »

Ik vermoed dat het een pleister op een wond is die tijdelijk is. Een wond die onherstelbaar is. Het gevolg kan bijna niet anders zijn dan inflatie, en niet zo'n klein beetje ook.
Dat geld scheppen, wie reguleert dat? Alleen de overheid kan dat reguleren.
Ik denk dat dit maatregelen zijn om het volk gerust te stellen. Alleen een bankrun kan deze zeepbel uit elkaar doen spatten. En daar zaten we niet ver vandaan deze keer.
Vooralsnog lijkt het er vandaag op dat ze het op het nippertje gered hebben. Ik vraag me af het publiek er een volgende keer nog in trapt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
BJD

Bericht door BJD »

Vandaag een aanbeveling op m'n mail om een spaarrekenig bij Fortis te openen.
Je krijgt dan een spaarvarken cadeau.... :yahoo

Afbeelding
Gian

Bericht door Gian »

:mdr
jvdg

Bericht door jvdg »

Het lijkt erop dat een aantal regeringen de crisis hebben bezworen, maar uiteindelijk zal de (eventuele) rekening worden gepresenteerd aan de burgers van die landen.
Het "(positieve)smeergeld" is ter beschikking gesteld (voldoende?), en nu maar hopen dat het (inter-) bancaire gebeuren weer op gang komt en de spaarders en de kredietnemers weer vertrouwen krijgen.

Behalve speculanten als Buffet Warren spint ook onze regering (met de PvdA/Bos voorop) goed garen met deze kredietcrisis.
Gian

Bericht door Gian »

Ik denk dat het niets meer wordt met die banken.
Banken geven nu al toe dat ze niet van de 200 miljard gebruik kunnen maken, simpelweg omdat ze de rentekosten er niet bij kunnen hebben.
De zeepbel van overgewaardeerde beurskoersen, uitgeleend geld wat niet bestaat moet barsten. Zeker in Amerika.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Ik denk dat het niets meer wordt met die banken.
Banken geven nu al toe dat ze niet van de 200 miljard gebruik kunnen maken, simpelweg omdat ze de rentekosten er niet bij kunnen hebben.
De zeepbel van overgewaardeerde beurskoersen, uitgeleend geld wat niet bestaat moet barsten. Zeker in Amerika.
En weer wordt bevestigd: Er is niets nieuws onder de zon......

We kunnen er diepgaande discussies over voeren en hoogdravende theorieen op los laten.......
We moeten gewoon weer aan het werk.
Geld is alleen maar een vereenvoudigd ruilmiddel van werk en poduct.
Veel geld is alleen maar gedrukt, zonder een tegenwaarde.
Die luchtbel is voor de zoveelste keer doorgeprikt.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gaat weer lekker op de AEX. -7% nu. Nog maar 6 punten vanaf het vorige dieptepunt.
refo

Bericht door refo »

Kaw schreef:Gaat weer lekker op de AEX. -7% nu. Nog maar 6 punten vanaf het vorige dieptepunt.
Dat was blijkbaar geen echt dieptepunt....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

refo schreef:
Kaw schreef:Gaat weer lekker op de AEX. -7% nu. Nog maar 6 punten vanaf het vorige dieptepunt.
Dat was blijkbaar geen echt dieptepunt....
Alleen wat optimistische analisten dachten dat. De rest niet.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

242 vandaag? Moet lukken. Dow >-7% Nikkei >-10%

http://www.usmarkets.nl/Koersen/NIKKEI LOL, deze site laat een bug zien door de extreme daling. Meer dan 1000 punten er af en hij rond het af naar 0.01% :) Verkeerd gebruik van de punten en de komma's denk ik.
cosmo

Bericht door cosmo »

Kaw schreef: en je hebt die 'uitzending' dat achteraf een interview was in een krant ook niet gezien. Je rommelt maar wat aan in de discussie. Feel free om te reageren, maar ik reageer niet meer op jou.
Nog even hierop terugkomend, dhr. Heemskerk was wel degelijk op tv, waarin hij waarschuwde voor hoge rentes, geboden door buitenlandse banken.

Ik dacht al, ik ben niet gek.
Plaats reactie