Maakt dat verschil dan? Niet iedereen heeft een rijbewijs/auto! Ik bijvoorbeeld.albion schreef:hoe bedoel je? Met de bus of trein of eigen vervoer?Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Zondagsrust
Re: Zondagsrust (vh: Zondag... rustdag ?)
Reizen "voor de fun".....dat lijkt me niet de juiste weg. Ongeacht welk vervoermiddel. En met reizen is het dan wel een ándere bedoeling dan een korte rit om naar een natuurgebied te gaan om van de schepping te genieten of ter kerke te gaanalbion schreef:hoe bedoel je? Met de bus of trein of eigen vervoer?Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Het échte reizen kun je beter uitstellen tot de weekdagen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Op zondag reis ik liefst zo weinig mogelijk. Lekker rustig, heb je het meest aan je zondag. Maar 'k heb er niets tegen om de auto te pakken en een eind te rijden als dat nodig is.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Met ov is wat anders m.i. Dan werken die mensen omdat ik zo nodig op zondag weg wil. Als ik per se maandag vroeg moet zijn en dat onmogelijk kan met ov, dan ga ik zaterdag alvast.
- JolandaOudshoorn
Mmmm hangt ervan af. Als je op die plaats zondags kan kerken of niet. En ik zou niet zo graag diensten van mijn eigen gemeente verzuimen. Ik zou dan toch kiezen voor ov op zondagavond.Mariaa schreef:Op zondag reis ik liefst zo weinig mogelijk. Lekker rustig, heb je het meest aan je zondag. Maar 'k heb er niets tegen om de auto te pakken en een eind te rijden als dat nodig is.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Met ov is wat anders m.i. Dan werken die mensen omdat ik zo nodig op zondag weg wil. Als ik per se maandag vroeg moet zijn en dat onmogelijk kan met ov, dan ga ik zaterdag alvast.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Die mensen werken toch wel... echt niet omdat jij zonodig op zondag wilt reizen. Dit doet niets af van mijn waardering van je standpunt hoor.Mariaa schreef:Op zondag reis ik liefst zo weinig mogelijk. Lekker rustig, heb je het meest aan je zondag. Maar 'k heb er niets tegen om de auto te pakken en een eind te rijden als dat nodig is.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Het is gewoon niet cosequent.Klaio schreef:Die mensen werken toch wel... echt niet omdat jij zonodig op zondag wilt reizen. Dit doet niets af van mijn waardering van je standpunt hoor.Mariaa schreef:Op zondag reis ik liefst zo weinig mogelijk. Lekker rustig, heb je het meest aan je zondag. Maar 'k heb er niets tegen om de auto te pakken en een eind te rijden als dat nodig is.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Je bent tegen niet noodzakelijke zondagsarbeid, maar maakt er wel gebruik van omdat ze toch wel rijden.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
[quote="ArieneHet is gewoon niet cosequent.
Je bent tegen niet noodzakelijke zondagsarbeid, maar maakt er wel gebruik van omdat ze toch wel rijden.[/quote]
Ik ben wel consequent, want ik vind openbaar vervoer op zondag wel noodzakelijk en maak er indien nodig gebruik van. Je bent pas inconsequent wanneer je tegen elke vorm van ov op zondag bent, maar er toch gebruik van maakt, daarin heb je gelijk.
Je bent tegen niet noodzakelijke zondagsarbeid, maar maakt er wel gebruik van omdat ze toch wel rijden.[/quote]
Ik ben wel consequent, want ik vind openbaar vervoer op zondag wel noodzakelijk en maak er indien nodig gebruik van. Je bent pas inconsequent wanneer je tegen elke vorm van ov op zondag bent, maar er toch gebruik van maakt, daarin heb je gelijk.
Met je eens.
Je moet dan de discussie beginnen of werk in het OV noodzakelijk is of niet.
Je moet dan de discussie beginnen of werk in het OV noodzakelijk is of niet.
Laatst gewijzigd door Ariene op 22 sep 2008, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Het gaat er niet om, wat "mensen" er van vinden, maar wat Gods Woord er van zegt.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Lees dan bijvoorbeeld Psalm 92, Jesaja 58 (: 13), Hosea 2 (: 10), waar de sabbat een verlustiging genoemd wordt en het een harde straf van de Heere is, als Hij de sabbat wegneemt.
Als je dat als uitgangspunt neemt, kan ieder voor zichzelf wel de toepassing maken. En hoeven we niet over een anders geweten te heersen.
Overal waar "sabbat" staat kun je toch niet zomaar "zondag" invullen. De sabbat is de zevende dag, de dag waarop God "rustte" van Zijn scheppingswerk en Die vervolgens die dag instelde als een rustdag voor Israël. De zondag is de eerste dag van de week, de dag waarop Christus is opgestaan uit de doden en die niet direct verbonden is met "rust", maar met "naarstigheid" (zie ook HC over het vierde gebod).Tiberius schreef:Het gaat er niet om, wat "mensen" er van vinden, maar wat Gods Woord er van zegt.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
Lees dan bijvoorbeeld Psalm 92, Jesaja 58 (: 13), Hosea 2 (: 10), waar de sabbat een verlustiging genoemd wordt en het een harde straf van de Heere is, als Hij de sabbat wegneemt.
Als je dat als uitgangspunt neemt, kan ieder voor zichzelf wel de toepassing maken. En hoeven we niet over een anders geweten te heersen.
Tiberius schreef: Het gaat er niet om, wat "mensen" er van vinden, maar wat Gods Woord er van zegt.
Ik sluit mij hier bij aan, met die opmerking dat je ook op andere dagen dan op zondag rustdag kunt houden.
Klaio schreef:Overal waar "sabbat" staat kun je toch niet zomaar "zondag" invullen. De sabbat is de zevende dag, de dag waarop God "rustte" van Zijn scheppingswerk en Die vervolgens die dag instelde als een rustdag voor Israël. De zondag is de eerste dag van de week, de dag waarop Christus is opgestaan uit de doden en die niet direct verbonden is met "rust", maar met "naarstigheid" (zie ook HC over het vierde gebod).Tiberius schreef:Het gaat er niet om, wat "mensen" er van vinden, maar wat Gods Woord er van zegt.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?

Volgens mij heeft een koning in het verleden besloten dat de zondag werd gehouden voor de kerkdiensten en niet meer de zaterdag. Daarna is pas de reden er aan toegevoegd dat het zou gaan odmat Jezus op die dag is opgestaan.Klaio schreef:Overal waar "sabbat" staat kun je toch niet zomaar "zondag" invullen. De sabbat is de zevende dag, de dag waarop God "rustte" van Zijn scheppingswerk en Die vervolgens die dag instelde als een rustdag voor Israël. De zondag is de eerste dag van de week, de dag waarop Christus is opgestaan uit de doden en die niet direct verbonden is met "rust", maar met "naarstigheid" (zie ook HC over het vierde gebod).Tiberius schreef:Het gaat er niet om, wat "mensen" er van vinden, maar wat Gods Woord er van zegt.Gionchere schreef:Wat vinden mensen van reizen op zondag?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Dan heb je ook gelezen, dat er staat: ... sabbat, dat is de rustdag, ...Klaio schreef:(zie ook HC over het vierde gebod).
Maar goed, dat is een andere discussie, waarom de zondag in de plaats van de sabbat is gekomen.
Dan zou je eigenlijk het boekje van Bruce Ray, Laat ons de rustdag wijden, eens moeten lezen, wat ik een stukje lager in dit topic samengevat heb.
@Erasmiaan, ja het is inderdaad al meerdere malen ter sprake gebracht (ik dacht zelfs ook door Gionchere), maar het blijkt toch nog niet helder. (Of men heeft zoiets van: het is zo rustig op RF, laat ik maar weer eens een oude rotonde uit de mottenballen halen.)
Nee, dat hebben de apostelen al gedaan, lees het boek Handelingen maar eens door. Ook apostel Johannes in Openbaring 1.Lapressa schreef:Volgens mij heeft een koning in het verleden besloten dat de zondag werd gehouden voor de kerkdiensten en niet meer de zaterdag.