de tekst gaat over het dragen van mannen of vrouwenkleding. In de Bijbelse cultuur hadden zowel mannen als vrouwen een "jurk" aan (dat heb ik al vaker gezegd maar elke keer wordt het me weer gepresenteerd als weerlegging). In onze cultuur is een rok of jurk voor dames. Heb je ooit wel eens een man in rok/jurk zien lopen? (op Arabieren en Schotten na) Dat vind iedereen raar. Maar een broek voor dames is gewoon geworden, in de afgelopen eeuw. Dat vind niemand meer raar. De dames zijn geëmancipeerd. En zoals Afgewezen aangaf dat is geen Bijbelse notie.
Daarom zeg ik: ik buig niet voor de werkelijkheid van onze maatschappij maar ik blijf erbij dat een rok een vrouwenkledingstuk is en een broek een mannenkledingstuk. En dus heeft deze tekst wat mij betreft geldingskracht.
Het is me zelfs vaak tot bemoediging geweest als ik in een stad liep waar naar de mens gesproken Gods Woord uit de kerken (die er dan nog wel stonden) welhaast geweken was, er toch nog christenen liepen in de stad, weliswaar een minderheid maar ze waren er. Hoe ik wist dat er christenen in de stad liepen? Tja...
Dus zodra je de kerk uit bent stopt je lidmaatschap?Ariene schreef:Ik betrok het op mijn kerk.
Wij hebben de traditie dat binnen de kerk geen broek door vrouwen gedragen worden.
Als lid van deze gemeente heb ik dat geaccepteerd. Ik draag dus geen broek wanneer ik me binnen de "club"begeef
dan doe ik "gewoon de clubkleding aan"