Ger. Gem. in Ned buiten verband
Re: Ger. Gem. in Ned buiten verband
Ik denk dat we gewoon nuchter kunnen zeggen dat de situatie in de gginbv verre van gezond is. Het feit dat alles in handen ligt van 1 man tekent dit. Nu deze man dreigt weg te vallen weet niemand hoe het verder moet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
er wordt binnenkort al een stelletje bij ds van Belzen getrouwd...
- MarthaMartha
die dáár lid zijn en blijven? alleen voor trouwen naar de GG?helma schreef:er wordt binnenkort al een stelletje bij ds van Belzen getrouwd...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
nee, maar die wel om deze reden de overstap makenMarthaMartha schreef:die dáár lid zijn en blijven? alleen voor trouwen naar de GG?helma schreef:er wordt binnenkort al een stelletje bij ds van Belzen getrouwd...
In andere gemeenten wordt al door ouderlingen getrouwd
Dat wordt gewoon einde oefening.Gian schreef:Ik denk dat we gewoon nuchter kunnen zeggen dat de situatie in de gginbv verre van gezond is. Het feit dat alles in handen ligt van 1 man tekent dit. Nu deze man dreigt weg te vallen weet niemand hoe het verder moet.
Binnen afzienbare tijd komen er een paar kerkgebouwen vrij.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik denk van niet.........Hendrikus schreef: Binnen afzienbare tijd komen er een paar kerkgebouwen vrij.
Ik denk het ook niet. Er zullen wel preken gelezen gaan worden. Een vrije dominee die de sacramenten gaat doen. Als er een kandidaat naar voren komt die door een dominee bevestigt wordt gaan ze gewoon weer verder.
Vooralsnog heeft speculeren geen zin.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik hoop dat we in het geheel van de GGiN de houding zullen aannemen die onze Goudse dominee aanneemt! Het is een verademing om die gestalte waar te nemen.
1. Bidden voor de nood in dat kerkverband
2. Bidden voor ds. Wink
3. Bidden om herstel van de breuk
Ik hoop van ganser harte dat deze gebeden meer zullen opgaan in beide kerken en dat in de weg van nood de gemeenten weer zullen samensmelten!
2. Bidden voor ds. Wink
Ik hoop van ganser harte dat deze gebeden meer zullen opgaan in beide kerken en dat in de weg van nood de gemeenten weer zullen samensmelten!
en ik hoop dat het niet alleen bij die 2 gemeenten blijft..Oude Paden schreef:Ik hoop dat we in het geheel van de GGiN de houding zullen aannemen die onze Goudse dominee aanneemt! Het is een verademing om die gestalte waar te nemen.
2. Bidden voor ds. Wink
Eenheid.. dat is de kracht...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bidt en werkt!Oude Paden schreef:Ik hoop dat we in het geheel van de GGiN de houding zullen aannemen die onze Goudse dominee aanneemt! Het is een verademing om die gestalte waar te nemen.
2. Bidden voor ds. Wink
Speculeren heeft geen zin volgens Gian die hier volop speculeerdGian schreef:Ik denk het ook niet. Er zullen wel preken gelezen gaan worden. Een vrije dominee die de sacramenten gaat doen. Als er een kandidaat naar voren komt die door een dominee bevestigt wordt gaan ze gewoon weer verder.

Dat is geen speculeren, maar gewoon analyseren. Zo gaat het al 200 jaar.Oude Paden schreef:Speculeren heeft geen zin volgens Gian die hier volop speculeerdGian schreef:Ik denk het ook niet. Er zullen wel preken gelezen gaan worden. Een vrije dominee die de sacramenten gaat doen. Als er een kandidaat naar voren komt die door een dominee bevestigt wordt gaan ze gewoon weer verder.
Overigens wordt er in Scherpenisse een vrije predikant opgeleid, die nog geen plaatsje heeft. Wie weet..
Het ontgaat me een beetje wat dan speculeren is........freek schreef:Dat is geen speculeren, maar gewoon analyseren. Zo gaat het al 200 jaar.Oude Paden schreef:Speculeren heeft geen zin volgens Gian die hier volop speculeerdGian schreef:Ik denk het ook niet. Er zullen wel preken gelezen gaan worden. Een vrije dominee die de sacramenten gaat doen. Als er een kandidaat naar voren komt die door een dominee bevestigt wordt gaan ze gewoon weer verder.
Overigens wordt er in Scherpenisse een vrije predikant opgeleid, die nog geen plaatsje heeft. Wie weet..
Dit is nl. een typisch voorbeeld van speculeren!
Zou de Eskerk hier vrijkomen, Hendrikus? Die wordt toch door 2 kerken gebruikt? De binnenverbanders zullen wel blijven bestaan. Dus die zullen wel gebruik blijven maken van de Eskerk.Hendrikus schreef:Dat wordt gewoon einde oefening.Gian schreef:Ik denk dat we gewoon nuchter kunnen zeggen dat de situatie in de gginbv verre van gezond is. Het feit dat alles in handen ligt van 1 man tekent dit. Nu deze man dreigt weg te vallen weet niemand hoe het verder moet.
Binnen afzienbare tijd komen er een paar kerkgebouwen vrij.