Vakantie

jvdg

Re: Vakantie

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:Haha, ik ben er ook geweest, wel drie jaar achter elkaar.
Kijk, dat had ik nou nooit achter jou gezocht. :haha :haha
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Rust (stadje met allemaal ooievaars op de daken)
We hebben je gemist, joh!
Er waren hier zelfs mensen die meenden dat JIJ op het dak zat.
Fiddler... je weet wel :humhihi
wim schreef:Op zondag naar een Evangelische kerk geweest waar ze vierstemmig zongen!
Nou nou, evangelisch en vierstemmig, dat kost weer strafpunten hier en daar ;)
wim schreef:slot Hohensalzburg bovenop de berg midden in de stad
En, heb je de Stier nog gehoord?
~~Soli Deo Gloria~~
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Nou nou, evangelisch en vierstemmig, dat kost weer strafpunten hier en daar ;)
Ja, en als ik erbij vertel dat de dominee op gitaar begeleidde en ook nog een 'paardenstaart' had, dan kost me dat waarschijnlijk nog weer extra strafpunten. Gelukkig werden we na afloop van de dienst uitgenodigd voor de 'Kirchenkaffee'. Dat compenseerde wel wat.
Hendrikus schreef:En, heb je de Stier nog gehoord?
Ja, wel wat gehoord, maar ik had in het begin helemaal niet door dat dát de Stier was. Ik heb ook de 'brul van de stier' niet gehoord, wel wat draaiorgelrepertoire.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe. Vorig jaar zat ik in een evangelisch lutherse kirche aan de Bodensee. Bleek dat er iets was met alle gemeenten in de buurt. Zaten we daar al bijna de enige gasten tussen honderden duitsers, allemaal mannen in lederhosen, jagershoedjes, vrouwen in fleurige rokken met hele bloemwerken in hun decolleté, allemaal de dracht van eigen plaats... een koperensemble met orgel begeleidde de dienst. Wel bijzonder om mee te maken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lapressa

Bericht door Lapressa »

MarthaMartha schreef:
Lapressa schreef:Zo, alles is klaar. De route is vandaag nog wat aangepast, maar het gaat vast allemaal goedkomen.
Morgenochtend vertrekken we om 10 uur!!

Allen de groeten en tot over 2 weken!

ps. Lassie, veel plezier en succes met passen ;)
Heerlijk Lapressa, geniet ervan!
Het genieten ging goed tot we naar huis werden geroepen vanwege het overlijden van de opa van mijn verloofde. Woensdag hopen we toch nog even er voor 3 dagen er tussen uit te gaan om wat bij te komen van alles en dan gaan wij ook naar vrienden toe.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Lassie

Bericht door Lassie »

iemand nog een ideetje van een B&B voor 1 nacht in de omgeving van Zwijndrecht/Dordrecht?
Josephus

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:iemand nog een ideetje van een B&B voor 1 nacht in de omgeving van Zwijndrecht/Dordrecht?
http://www.bedandbreakfast.nl/plaats/Dordrecht
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Lapressa schreef:
MarthaMartha schreef:
Lapressa schreef:Zo, alles is klaar. De route is vandaag nog wat aangepast, maar het gaat vast allemaal goedkomen.
Morgenochtend vertrekken we om 10 uur!!

Allen de groeten en tot over 2 weken!

ps. Lassie, veel plezier en succes met passen ;)
Heerlijk Lapressa, geniet ervan!
Het genieten ging goed tot we naar huis werden geroepen vanwege het overlijden van de opa van mijn verloofde. Woensdag hopen we toch nog even er voor 3 dagen er tussen uit te gaan om wat bij te komen van alles en dan gaan wij ook naar vrienden toe.
@ Lapressa, sterkte meid!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Dank je wel!

Ik ben vandaag weer terug gekeerd naar mijn eigen flat. Ik ben nu nog meer op en moe dan voor de vakantie. Raree, vreemde, heftige 2 weken waren dat zeg. Lijkt wel of het 4 weken waren, zoveel komt er langs.

Het is wel allemaal afgerond nu voor ons gevoel. Zondag nog even met de familie bij elkaar geweest en dat was ook goed.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Marnix

Bericht door Marnix »

Zojuist vliegtickets naar Istanbul geboekt en een leuk hotelletje in het oude centrum (Eminönü) geboekt. In Oktober ga ik een lang weekend met mijn zusje en ouders daar naartoe, mijn ouders waren er nog nooit geweest dus nemen we ze op sleeptouw :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jansenius

Bericht door Jansenius »

Waarom ga je naar een moslimland?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jansenius schreef:Waarom ga je naar een moslimland?
om vakantie te vieren?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
Jansenius schreef:Waarom ga je naar een moslimland?
om vakantie te vieren?
Dat vermoeden had ik ook al. :)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En ook omdat het moslimland niet naar hem toe komt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Nou, het land is wel een beetje naar ons toegekomen toch? :)

Maar Jansenius, mijn broer woont daar. Kan toch moeilijk de familiebanden laten verwateren omdat hij naar een moslimland is verhuisd. Overigens in Istanbul een stad met een rijke christelijke geschiedenis (Constantinopel, Byzantium) en als stad net zo seculier als de grote steden zijn waar jij wel eens winkelt (moet je misschien maar niet meer doen dan)
Plaats reactie