Vakantie
Re: Vakantie
[quote="henriët"][quote="Hendrikus"]
Ik ben der nooit geweest, en zal er wss. nooit komen, maar kritiek op degenen die daar wel komen kan ik niet opbrengen.
Tuurlijk niet.
Ik ben der nooit geweest, en zal er wss. nooit komen, maar kritiek op degenen die daar wel komen kan ik niet opbrengen.
Tuurlijk niet.
Je mag vast wel een keer komen koffiedrinken bij Jet.jvdg schreef:Ik ben der nooit geweest, en zal er wss. nooit komen, maar kritiek op degenen die daar wel komen kan ik niet opbrengen.
Dan kun je er tenminste over meepraten. Want dit kan écht niet, Jan

~~Soli Deo Gloria~~
Mijn kinderen vonden het fantastisch ( jaren geleden inmiddels )
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Vanzelfsprekend mag Jan komen koffiedrinken daar!Hendrikus schreef:Je mag vast wel een keer komen koffiedrinken bij Jet.jvdg schreef:Ik ben der nooit geweest, en zal er wss. nooit komen, maar kritiek op degenen die daar wel komen kan ik niet opbrengen.
Dan kun je er tenminste over meepraten. Want dit kan écht niet, Jan
en echt, je zult zien, je vind het gezellig en je vraagt je af.. vanwaar al die kritiek:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik bedoelde gewone lijnvliegtuigen. Daar heb je ook wel verschil in, vorig jaar had ik een klein lijnvliegtuig naar Zurich en daar voelde je wel meer in dan in een 747 ofzo maar op zich viel het wel mee. Toen vloog in via Zurich naar Istanbul in een paar uurtjes. Dit jaar met de auto naar Italie, dat zit minder prettigalbion schreef:Ik weet niet welke vliegtuigen het zijn, maar als je in een soort zweefvliegtuigje, of een vliegtuigje stapt waar aan iedere kant maar 1 stoel staat, en je moet je weg vinden door tussen bergen te vliegen zit je niet zo prettig, ook voel je de luchtdruk veel meer dan in een gewoon vliegtuig (dan lijkt het net of je gewoon in je stoel in de zitkamer zit, met een mooiere en zonniger uitzicht (ik voel me dan net Arretje Nof in Wolkenland)Marnix schreef:albion schreef:
Ik wil geen appels met peren vergelijken. Dus vergelijk ik het met een ander vervoermiddel. Iedereen stap zomaar in de auto maar in het vliegtuig is er opeens kans om dood te gaan. Zelfs al stap je heel oplettend in de auto, dan is de kans op een dodelijk ongeluk nog veel groter dan in een vliegtuig. Vliegen is in verhouding tot autorijden, lopen en fietsen superveilig.

Wat schoolzicht betreft, ik zou me er allicht nog wel vermaken als ik er een weekendje heen zou gaan.... maar 3 weken... sowieso ga ik liever naar het buitenland

Laatst gewijzigd door Marnix op 23 aug 2008, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Ik kan iedereen aanraden om eens naar onze zuiderburen te gaan. Er is daar heel veel te doen (wel goed zoeken, want ze zijn slecht in aangeven van leuke plekjes) en de natuur is er prachtig! De ene belg is leuker dan de andere, in Wallonie moet je erg je best doen om een nederlands spekend iemand te treffen, maar het land zelf is erg mooi. het is alleen jammer dat ze alles zo slecht onderhouden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
That's me.henriët schreef:dat ik er van overtuigd ben dat er een moderator wels op schoolzicht geweest is!

Alleen heb ik Billy ook niet gezien, nee.
Dus, Billy: op welk veld zat je?
Een andere taal spreken kan ook leerzaam zijn. Als je daar tijd voor hebt om (bijspijker)cursus te volgen zou ik het zeker aanraden!JolandaOudshoorn schreef:Ik kan iedereen aanraden om eens naar onze zuiderburen te gaan. Er is daar heel veel te doen (wel goed zoeken, want ze zijn slecht in aangeven van leuke plekjes) en de natuur is er prachtig! De ene belg is leuker dan de andere, in Wallonie moet je erg je best doen om een nederlands spekend iemand te treffen, maar het land zelf is erg mooi. het is alleen jammer dat ze alles zo slecht onderhouden.
in Belgie?? daar praten ze toch voor een groot deel Vlaams. (gebrekkig nederlands) 

Zo, net terug uit Oostenrijk...
Wenen: woonhuis Mozart, Mozarthaus, Haus der Musik, Schönbrunn, parken, Hofburg (alleen buiten), veel straten met mooien gebouwen.
Op zondag naar een Evangelische kerk geweest waar ze vierstemmig zongen! Verder een flinke wandeling door een bos met allemaal bijbelteksten op borden (kwamen we toevallig tegen)
Eisenstadt: slot Estherhazy en Haydnhuis
Tulln aan de Donau, Pleyelmuseum in zijn geboortestad Ruppersthal. (Was wel grappig, de eigenaar nodigde ons uit om 's middags terug te komen, dan zou er een rondleiding zijn + concert. Het museum bestond maar uit één zaaltje en de rondleiding bestond uit het zitten op stoelen en het aanhoren van een heel enthousiast verhaal van die man. Het geheel duurde twee-en-een-half uur! Arme kinderen, maar ze zijn wel lief geweest.
Rust (stadje met allemaal ooievaars op de daken)
Salzburg: Mozarts geboortehuis, Mozarts woonhuis, slot Hohensalzburg bovenop de berg midden in de stad, boottocht op de Salzach, Museum voor Moderne kunst bovenop de Mönchsberg, tochtje met paardenkar van ons huisje, wandeling onderaan de Untersberg, speelgoedmuseum met ook oude muziekinstrumenten, slot Hellbrunn met Wasserspiele (soort bedriegertjes, lekker nat geworden op de koudste dag) en paviljoen van de Sound of Music en uiteraard een museum, en allemaal leuke winkelstraatjes met heel veel Mozartkugeln.
En tussendoor een heleboel speeltuintjes :-)
Wenen: woonhuis Mozart, Mozarthaus, Haus der Musik, Schönbrunn, parken, Hofburg (alleen buiten), veel straten met mooien gebouwen.
Op zondag naar een Evangelische kerk geweest waar ze vierstemmig zongen! Verder een flinke wandeling door een bos met allemaal bijbelteksten op borden (kwamen we toevallig tegen)
Eisenstadt: slot Estherhazy en Haydnhuis
Tulln aan de Donau, Pleyelmuseum in zijn geboortestad Ruppersthal. (Was wel grappig, de eigenaar nodigde ons uit om 's middags terug te komen, dan zou er een rondleiding zijn + concert. Het museum bestond maar uit één zaaltje en de rondleiding bestond uit het zitten op stoelen en het aanhoren van een heel enthousiast verhaal van die man. Het geheel duurde twee-en-een-half uur! Arme kinderen, maar ze zijn wel lief geweest.
Rust (stadje met allemaal ooievaars op de daken)
Salzburg: Mozarts geboortehuis, Mozarts woonhuis, slot Hohensalzburg bovenop de berg midden in de stad, boottocht op de Salzach, Museum voor Moderne kunst bovenop de Mönchsberg, tochtje met paardenkar van ons huisje, wandeling onderaan de Untersberg, speelgoedmuseum met ook oude muziekinstrumenten, slot Hellbrunn met Wasserspiele (soort bedriegertjes, lekker nat geworden op de koudste dag) en paviljoen van de Sound of Music en uiteraard een museum, en allemaal leuke winkelstraatjes met heel veel Mozartkugeln.
En tussendoor een heleboel speeltuintjes :-)
- JolandaOudshoorn
Mijn frans is redelijk en ik heb het daar weer een beetje opgehaald. Over talen gesproken, ik wil ooit nog eens een cursus spaans volgen en indonesisch. Iemand ervaring???Gijs83 schreef:Een andere taal spreken kan ook leerzaam zijn. Als je daar tijd voor hebt om (bijspijker)cursus te volgen zou ik het zeker aanraden!JolandaOudshoorn schreef:Ik kan iedereen aanraden om eens naar onze zuiderburen te gaan. Er is daar heel veel te doen (wel goed zoeken, want ze zijn slecht in aangeven van leuke plekjes) en de natuur is er prachtig! De ene belg is leuker dan de andere, in Wallonie moet je erg je best doen om een nederlands spekend iemand te treffen, maar het land zelf is erg mooi. het is alleen jammer dat ze alles zo slecht onderhouden.
@ Lassie, wij zaten in Wallonie, het frans-talige gedeelte.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
En......? Hoe beviel dat?Tiberius schreef:That's me.henriët schreef:dat ik er van overtuigd ben dat er een moderator wels op schoolzicht geweest is!![]()
Ik heb nog een basiscursus Spaans liggen (Berlitz). Mag je wel lenen.JolandaOudshoorn schreef:Over talen gesproken, ik wil ooit nog eens een cursus spaans volgen en indonesisch. Iemand ervaring???
~~Soli Deo Gloria~~
En ik nog een cursus Iers-Gaelic.Hendrikus schreef:Ik heb nog een basiscursus Spaans liggen (Berlitz). Mag je wel lenen.JolandaOudshoorn schreef:Over talen gesproken, ik wil ooit nog eens een cursus spaans volgen en indonesisch. Iemand ervaring???
Mag je ook lenen.
Haha, ik ben er ook geweest, wel drie jaar achter elkaar.jvdg schreef:En......? Hoe beviel dat?Tiberius schreef:That's me.henriët schreef:dat ik er van overtuigd ben dat er een moderator wels op schoolzicht geweest is!![]()
Met kleine kinderen: ideaal.
Maar als dat stadium eenmaal gepasseerd is: dan moet je er wel een type voor zijn.
En dat ben ik niet

~~Soli Deo Gloria~~