Vakantie

albion

Re: Vakantie

Bericht door albion »

refo schreef:
albion schreef: Fantastisch land, en waar wij gezeten hebben waren de mensen erg vriendelijk en gastvrij.
We hebben hééérlijk gegeten. Zondags 2x bij vrienden, daarna de vrienden uitgenodigd en 2x met ze uit eten geweest (zij zijn bekend waar je lekker eten kan), en zaterdagavond werd ons een Griekse maaltijd aangeboden bij vrienden waarvan 1 een Griek is. (wij hebben genoten en de youngsters too).
Is een vakantie alleen maar eten?
Nee, maar we zijn er 14 dagen geweest, waarvan de 2 zondagen bij een familie (we bezochten met elkaar de diensten waar zij ter kerk gaan), het gaat vooral om de gezelligheid. De Engelsen ontvangen of entertainen hun gasten meestal tijdens een maaltijd (high tea, supper, etc), ze kennen niet het fenoneem van 's avonds om 8 uur op de koffie, een natje en een droogje en om ik weet niet hoe laat naar huis (tenminste niet in die gezinnen/ en ook niet tijdens mijn jaren toen ik er gewoond heb), daarom lijkt het net of de vakantie uit alleen maar eten bestond, maar we zagen heel wat mooie dingen en uitzichten (bij beachy head, high and over, ditchling beacon etc..., maar om echt het land/ het graafschap te zien moet je eigenlijk met insiders/mensen die opgegroeid zijn in die omgeving op stap. Wat ik wilde aanduiden is de gastvrijheid die wij ontvangen hebben van de Engelsen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
jvdg schreef:
albion schreef: en nu ben jij alweer thuis, en hij kan zich nog verheugen..... :) (ik ben jaloers)
Ik verheug me er werkelijk op en begrijp jouw jalouzie. :)
Maar Jan, wees gewaarschuwd. Het is er levensgevaarlijk. Iedereen rijdt daar aan de verkeerde kant van de weg! :oO
In Italie reden ze allemaal aan de goede kant van de weg maar was het ook levensgevaarlijk :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:In Italie reden ze allemaal aan de goede kant van de weg maar was het ook levensgevaarlijk :D
:jongle

Moet je naar Ierland gaan; Èn aan de verkeerde kant èn levensgevaarlijk rijden.
Het (cynische) gezegde is dan ook dat de gemiddelde Ier denkt dat ie onsterfelijk is.
Lassie

Bericht door Lassie »

woeihhhh wij gaan naar de Canarisch Eilanden...(in januari) :jongle
Marnix

Bericht door Marnix »

Hmmm, lekker. Welk eiland?

Lekker klimmaar daar, ook in de winter :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

dat weten we nog niet! komt nog wel tzt. :sorc Eerst een feestje bouwen.. :yahoo :nananere
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:woeihhhh wij gaan naar de Canarisch Eilanden...(in januari) :jongle
Ik wil niet pessimistisch doen, maar ik hoorde net dat er een vliegtuig van Madrid die als eindbestemming de Canarische Eilanden had, neergestort is. Ik zou als ik naar de Can.Eil. zou gaan, wel met een maatschappij gaan die zijn vliegtuigen regelmatig na laat kijken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
parsifal

Bericht door parsifal »

albion schreef:
Lassie schreef:woeihhhh wij gaan naar de Canarisch Eilanden...(in januari) :jongle
Ik wil niet pessimistisch doen, maar ik hoorde net dat er een vliegtuig van Madrid die als eindbestemming de Canarische Eilanden had, neergestort is. Ik zou als ik naar de Can.Eil. zou gaan, wel met een maatschappij gaan die zijn vliegtuigen regelmatig na laat kijken.
Vliegen voor vakantie vind ik al dubieus eigenlijk. Maar dat is een ander verhaal. Dit vind ik wat overdreven. Tot dit jaar was Quantas een grote maatschappij met amper ongelukken, nu zijn er in eens een paar ongelukken. Voor zover ik weet staat SAS ook goed bekend, terwijl het hier om een vliegtuig ging van een dochterbedrijf van SAS. Ik denk dat je vluchten naar risico moet inschakelen en dan is vliegen gewoon redelijk veilig (en vervuilend).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
De kans dat het dan nog een keer mis gaat is dan niet zo groot. Daarnaast had het ongeluk niets met de bestemming te maken. Je kan na elk vliegongeluk wel met zoiets roepen... maar durf je dan nog wel in een auto te stappen? De kans dat je in de auto overlijdt is namelijk heeeel veel groter dan dat je in een vliegtuig overlijdt.

Lassie, La Palma is heel mooi en het kwa toerisme het rustigst. Tenerife kan ik ook wel aanraden.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Fuertaventura daarentegen is geen aanrader ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Over Gran Canaria heb ik ook mindere verhalen gehoord :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Die Canarische eilanden schijnen nog wel "feest"-eilanden te zijn of heb ik dat verkeerd gehoord :quoi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Die Canarische eilanden schijnen nog wel "feest"-eilanden te zijn of heb ik dat verkeerd gehoord :quoi
Schouwen-Duiveland... praat me er niet van...
Want daar ligt Renesse toch? Nou nou...

Kom op Gijs, niet zo generaliseren!
~~Soli Deo Gloria~~
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:Die Canarische eilanden schijnen nog wel "feest"-eilanden te zijn of heb ik dat verkeerd gehoord :quoi
In Rijssen is het allemaal beter, Gijs... :garde
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:
In Rijssen is het allemaal beter, Gijs... :garde
http://www.lucky.nl/
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie