Je springt al wat verder maar ik kan daar wel wat over zeggen: tot onze huidige dominee kwam(nu 7,5 jaar geleden) zongen we na de wet altijd het laatste vers van de berijmde 10 geboden. Dat was eigenlijk een beetje sleur aan het worden vond ik zelf. Sinds 7,5 jaar zingen we iedere zondag een vers van Psalm 119. Als we dan bij vers 88 zijn beginnen we weer opnieuw bij vers 1, maar dan is er ook al zo'n 1,5 jaar voorbij. Er zijn plaatsen waar ze helemaal niet na de wet zingen, dat vind ik wel wat 'kaal'. In de gemeente van Ede waar we 's-zomers wel eens komen zingen ze 's-avonds na de 12 artikelen ook nog een vers. Wat ik denk dat ze waarschijnlijk doen is: ze beginnen bij de 1e Psalm en zingen daar vers uit en de volgende zondag een vers uit Psalm 2 enz. Ook wel een goede gewoonte.Oude-Waarheid schreef:En Gijs hoe is dat bij jullie zingen na de wet des Heeren?Gijs83 schreef:Een volgend punt(je mag best nog wel wat over het voorgaande zeggen) is: het zingen voor de dienst. Bij ons is dat niet de gewoonte voor zover ik weet nergens in de Ger.Gem. Bij wie doen ze het wel? Wat is de reden daarvan? Is het een goede gewoonte?
dat is meer en meer gewoonte geworden bij de GG vroeger kwam
dat bijna niet voor?
Nu we het toch over zingen dacht, dan kunnen we ook wel gelijk het zingen na de wet of de 12 artikelen pakken.