o omentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
door wie

fijn Mentos, goed cijfer?
o omentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
Het is goedgekeurd door de godsdienstleraar, het was nl. een handelingsdeel waar we geen cijfer voor krijgen.MarthaMartha schreef:o omentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
door wie![]()
![]()
Nu zijn we natuurlijk heeel benieuwd naar de inhoud. Mogen we t lezen?mentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
wel via de kerkelijke weg indienen hè?memento schreef:Nu zijn we natuurlijk heeel benieuwd naar de inhoud. Mogen we t lezen?mentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
Mafkees!Hendrikus schreef:wel via de kerkelijke weg indienen hè?memento schreef:Nu zijn we natuurlijk heeel benieuwd naar de inhoud. Mogen we t lezen?mentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
J.J.G.?mentos schreef:Het is goedgekeurd door de godsdienstleraar, het was nl. een handelingsdeel waar we geen cijfer voor krijgen.MarthaMartha schreef:o omentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
door wie![]()
![]()
Van harte gefeliciteerd! Fijn dat het binnen is...mentos schreef:Het werkstuk is goedgekeurd![]()
(met dank aan jullie!)
Maar waarom dan niet?De leer van een gemeente" is natuurlijk (al weet ik ook heel goed dat dit nu eenmaal realiteit is) iets wat niet zou moeten bestaan.
Één algemeen, ongetwijfeld, christelijk geloof. Soms lijken (vooral kerk)mensen uit het oog te verliezen dat het om de éne christelijke boodschap gaat, hoeveel kerken er ook zijn en hoe verschillend die ook denken. Dan wordt er zoveel op scherp gezet binnen een paar honderd duizend mensen dat overige miljoenen worden vergeten.
We zouden toch aan 1 Bijbelseleer genoeg moeten hebben.gewoonjacolien schreef:Maar waarom dan niet?De leer van een gemeente" is natuurlijk (al weet ik ook heel goed dat dit nu eenmaal realiteit is) iets wat niet zou moeten bestaan.
Er is ook een geloofsbelijdenis waar katholieke kerk staat i.p.v. christelijke kerk.Één algemeen, ongetwijfeld, christelijk geloof. Soms lijken (vooral kerk)mensen uit het oog te verliezen dat het om de éne christelijke boodschap gaat, hoeveel kerken er ook zijn en hoe verschillend die ook denken. Dan wordt er zoveel op scherp gezet binnen een paar honderd duizend mensen dat overige miljoenen worden vergeten.
In de Apostolische geloofsbelijdenis, want daarin vind ik deze regel staat het volgende:
Ik geloof één heilige, algemene Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen. Bedoelde je dat? Maar daar word Christelijke Kerk met een hoofdletter geschreven en daarmee word niet te kerk op aarde bedoeld.
Als het niet in de Apostolische geloofsbelijdenis staat waar kan ik het dan anders wel vinden? Want zou wel graag willen weten hoe het zit![]()
En ik heb nog nooit een dominee uit de gereformeerde gemeente horen zeggen dat God niet werkt buiten de gereformeerde gemeente, dus op welk uitspraak of feit is dan gebaseerd dat deze groep mensen andere kerkmensen uit het oog verliezen?
Volgens mij is het op meerdere manieren op te vatten: Eén algemeen, ongetwijfeld, christelijk geloof.
of niet dan?
Lapressa schreef:[
Vooral over de katholieke kerk wordt dan getwijfelt. Het was geen dominee die dat heeft gezegd, maar gemeenteleden.
We zouden toch aan 1 Bijbelseleer genoeg moeten hebben.Lapressa schreef:gewoonjacolien schreef:Maar waarom dan niet?De leer van een gemeente" is natuurlijk (al weet ik ook heel goed dat dit nu eenmaal realiteit is) iets wat niet zou moeten bestaan.
Dat is het nu juist. Een ieder beroep zich op de bijbel. Zelfs de duivel deed het al in het paradijs. Is het ook dat God gezegd heeft....
Of bij de verzoeking in de woestijn. Hij haalde toen Ps 91 aan. Matth 4:6: En zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts: want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij u op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.
Dat is dan wel heel kortzichtig (vind ik)Lapressa schreef:
Helaas heb ik wel is mensen binnen de Ger.Gem. horen zeggen dat dit de ware kerk is en niet in alle kerken daarbuiten kinderen van God zitten. Vooral over de katholieke kerk wordt dan getwijfelt. Het was geen dominee die dat heeft gezegd, maar gemeenteleden.
Dat wordt dan "Ik geloof één heilige, algemene katholieke Kerk" i.p.v. "Ik geloof één heilige, algemene Christelijke Kerk"Lapressa schreef:Er is ook een geloofsbelijdenis waar katholieke kerk staat i.p.v. christelijke kerk.
Dat de Ger.Gem. de ware kerk is, kan je nooit zo zeggen.Lapressa schreef:Helaas heb ik wel is mensen binnen de Ger.Gem. horen zeggen dat dit de ware kerk is en niet in alle kerken daarbuiten kinderen van God zitten. Vooral over de katholieke kerk wordt dan getwijfelt. Het was geen dominee die dat heeft gezegd, maar gemeenteleden.
Het gaat mij over de term DE ware kerk, daarmee andere kerken buiten sluitend. Misschien zei ik dat niet helemaal duidelijk in mijn vorige posting, maar dat is hetgeen ik niet vind kunnen. Want ook in andere kerkverbanden brengt de bazuin vaak een helder geluid voort.Marco schreef:Als je van je eigen kerk niet vindt, dat die ware kerk is, waarom ben je er dan lid van?