verhalen in boekje Stichting Zondagsrust

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

limosa schreef:Er schijnen nog steeds mensen te zijn die anno 2006 van mening zijn dat dopen niet op zondag kan want dan moet je met de kinderwagen
Juist die mensen ontheiligen het 4e gebod.
Want ik lees in zondag 103: dat ik, inzonderheid op den sabbat, dat is op den rustdag, tot de gemeente Gods naarstiglijk kome, om Gods Woord te horen, de Sacramenten te gebruiken, ...
limosa schreef:Maar goed. Ik hou het erop dat deze club haar ding doet vanuit de beste intenties.
Dat hun intenties me sympathiek zijn, weerhoud me er niet van om hun methodes wat al te strikt te vinden.
memento schreef:Op aanraden van o.a. Adrianus heb ik een brief geschreven aan deze stichting.
Ik ben benieuwd of je antwoord krijg. Zelf heb ik hen namelijk ook diverse brieven geschreven. Nooit heb ik er enig antwoord op mogen ontvangen.
Juist omdat hun intenties me sympathiek zijn, heb ik er moeite in gestoken om feed-back te geven.
Josephus

Bericht door Josephus »

memento schreef:BRIEF
Tsja. Afgezien van wat taal- en spellingfouten vind ik het wel een nette brief, al vraag ik me af of het geen verspilde energie is.
Ik heb er nog eens over na zitten denken en heb toch het sterke vermoeden dat de stichting dit boekje niet meestuurt omdat ze er "toevallig nog zo'n stapel van hadden liggen" of om eens "te laten zien hoe het vroeger was". Met andere woorden: waarschijnlijk stemmen ze in met de inhoud van het boekje (zij het dan misschien niet in extremis). Grote kans dat ze de inhoud van je brief dan slechts voor kennisgeving aannemen, in hun systeem bij jouw naam de backspace-toets indrukken en overgaan tot de orde van de (doordeweekse) dag.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
rj

Bericht door rj »

Voor u gelezen schreef:Als we onszelf hebben leren kennen, kunnen we ook voor de meest hardnekkige zondaar bidden. Zo vindt God al Zijn volk op het vlakke des velds. Vijanden worden immers met God verzoend door de dood Zijns Zoons.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
memento schreef:Op aanraden van o.a. Adrianus heb ik een brief geschreven aan deze stichting.
Ik ben benieuwd of je antwoord krijg. Zelf heb ik hen namelijk ook diverse brieven geschreven. Nooit heb ik er enig antwoord op mogen ontvangen.
Op dàt punt -let wel, op dàt punt- is de GBS geen haar beter, is mijn ervaring.
Josephus

Bericht door Josephus »

...heb mijn avatar maar even aangepast, hij leek wel erg veel op die van Hendrikus...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Op dàt punt -let wel, op dàt punt- is de GBS geen haar beter, is mijn ervaring.
Vlak de Gereformeerde Bond ook niet uit dan :wink:
Heb er niet voor niets voor bedankt toen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oude-Waarheid schreef:Vlak de Gereformeerde Bond ook niet uit dan :wink:
Foei toch, OW! Dat ìk dat heb gedaan, alla, maar jij.... :wink:
pierre27

zondagsrust

Bericht door pierre27 »

Beste mensen,

Ik snap niet goed alle commotie rondom het bewuste boekje.
Zover ik weet betreft het een uitgave met historische verhalen rondom de zondagsrust. Voor mij onbegrijpelijk dat sommigen de visie van deze vereniging koppelen aan het gedrag van deze bewuste vader.
Als je hierom besluit om te stoppen met je steun aan de vereniging, kan het wel eens goed zijn dit besluit te herzien.
Gezien het vele goede werk wat ze doen verdienen ze onze loyaliteit.
Duuk

Bericht door Duuk »

Voor u gelezen schreef:Als we onszelf hebben leren kennen, kunnen we ook voor de meest hardnekkige zondaar bidden. Zo vindt God al Zijn volk op het vlakke des velds. Vijanden worden immers met God verzoend door de dood Zijns Zoons.
- - - knip - - -

=========================================
ik heb de posting aangepast, niet meer doen!

groeten,
Refoforum-admin
Duuk

Bericht door Duuk »

........
Je bent nu een vijand van de oude waarheid. Dat stempel zal je in een hele eventuele volgende discussie met je mee moeten dragen.
Ik denk dat je geluk hebt: ze zullen niet met een vijand van de oude waarheid in discussie willen.

Hooguit vallen ze over je opmerking dat de moordenaar aan het kruis niet op een doodsbed lag, maar aan een kruis hing.
Oude-Waarheid

Hendrikus schreef:
Maar Hendrikus ik had een heel goed alternatief
"Het Gekrookte Riet"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oude-Waarheid schreef:
Hendrikus schreef:
"Het Gekrookte Riet"
Die beantwoorden je brieven wél? :wink:
Bert Mulder
Contacteer:

Re: Gruwelijke verhalen in boekje Stichting Zondagsrust

Bericht door Bert Mulder »

Bert Mulder schreef:Hoe wist hij dat zijn gebed werd afgesneden, vraag ik me af? Lezen we dat ooit ergens in de Bijbel? Nee toch? Een gruwelijke en zielsgevaarlijke leer!
Hiermee veroordeel ik niet de Nederlandse Vereniging tot bevordering van de zondagsrust en zondagsheiliging. Het is zover ik weet een stichting die veel goeds doet. Ook veroordeel ik hiermee niet de stichting GBS, die veel goed werk doen in het drukken van Bijbels. En ook veroordeel ik geen enkel kerkverband.

Alleen vind ik het een gruwelijke en zielsgevaarlijke leer om over iemands hart en eeuwige staat te oordelen, en dan vooral door dat te baseren op een vermeend 'afgesneden' gebed. Er wordt als door de Bijbel geleerd om te bidden zonder ophouden. Hoe vaak bad Elia om regen over Israel? Hoe vaak bad Elisa over de dode jongen? Hoe vaak bad David om zijn jonge zoon?

Ik ken geen enkel kerkverband of dominee die ooit zoiets geleerd heeft. Denk even aan de moordenaar aan het kruis. Zo lang er leven is, is er hoop.

Jakobus:
14 Is iemand krank onder u?47) Dat hij tot zich roepe de ouderlingen48) der Gemeente, en dat zij over hem49) bidden, hem50) zalvende met olie51) in den Naam des Heeren.52)
15 En het gebed des geloofs53) zal den zieke behouden,54) en de Heere zal hem55) oprichten, en zo56) hij zonden gedaan zal57) hebben, het zal hem vergeven worden.58)
16 Belijdt elkander de59) misdaden, en bidt voor elkander,60) opdat gij gezond wordt;61) een krachtig gebed62) des rechtvaardigen63) vermag veel.

17 Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij;64) en hij bad een gebed,65) dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in66) drie jaren en zes maanden.
18 En hij bad wederom, en de hemel gaf regen, en de aarde bracht haar vrucht voort.
19 Broeders, indien iemand onder u van de waarheid67) is afgedwaald, en hem iemand bekeert,68)
20 Die wete, dat degene, die een zondaar van de dwaling zijns wegs bekeert, een ziel69) van den dood zal70) behouden, en71) menigte der zonden zal72) bedekken.73)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oude-Waarheid

Hendrikus schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Hendrikus schreef:
"Het Gekrookte Riet"
Die beantwoorden je brieven wél? :wink:
Heb daar nooit naar hoeven te schrijven dus weet ik het ook niet :wink:
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Duuk schreef:
- - - knip - - -
Beneden de maat om als Christen zulke uitdrukkingen te bezigen!
Plaats reactie