Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Nog steeds:
H. Veldkamp, Zondagskinderen
Tj. Boersma, Middenin de eindstrijd
P.J. Vergunst e.a., Uw Naam geef eer
Tussendoor twee jeugdboeken gelezen:
Jan de Zanger, Het ene been is korter (boekje dat weinig toevoegt)
Jacques Vriens, Die rotschool met die fijne klas (typisch een maatschappijkritisch, soft zeventiger jaren boekje)
Begonnen met:
U. Rücker, Gids voor vitaminen en mineralen
J. van der Kemp, Drie bevindelijke brieven over de rechtvaardigmaking
H. Veldkamp, Zondagskinderen
Tj. Boersma, Middenin de eindstrijd
P.J. Vergunst e.a., Uw Naam geef eer
Tussendoor twee jeugdboeken gelezen:
Jan de Zanger, Het ene been is korter (boekje dat weinig toevoegt)
Jacques Vriens, Die rotschool met die fijne klas (typisch een maatschappijkritisch, soft zeventiger jaren boekje)
Begonnen met:
U. Rücker, Gids voor vitaminen en mineralen
J. van der Kemp, Drie bevindelijke brieven over de rechtvaardigmaking
-
plebe schreef:Dromen, Durven, Doen - Ben Tiggelaar
Over het managen van de lastigste persoon op aarde: Jezelf.
Dat boek heb ik weleens doorgebladerd in de boekwinkel. Dat soort boekjes bevatten op zich soms interessante dingen, maar meestal krijg ik snel een déja-vu gevoel eerlijk gezegd. Vroeger las ik best veel van dat soort 'praktijk'boeken, ik heb er wel een beetje moeite mee gekregen. De praktijk is meetal idd een kwestie van 'doen', al zal Tiggelaar soms nuttige dingen zeggen om je te helpen bij dat "denken, durven, doen" . En er zijn heel veel praatjesmakers met boeken in die categorie (Bodo Schäfer, Norman Vincent Peale).
Ben nu aan het lezen in een boek dat heet: Sex and the family in the bible and in the Middle East. Auteur: Raphael Patai. Hoewel ik vanuit het OT al enigszins bekend ben met hoe sexuele - en familieverhoudingen liepen in die tijd, vind ik het wel interessant om dit eens in een breder (oud-oosters) kader geplaatst te zien. Bijvoorbeeld dat trouwen met een zus of nicht juist als goed werd gezien in bijbelse tijden (hoewel niet in Israëlische wetgeving, het gaat in dit boek vooral om de feitelijke situatie krijg ik de indruk).
Sttt… connecties. Is een originele uitgave in het Duits uit 1942 voor de frontsoldaten (klein zakformaat).Vincent schreef:SchitterendKislev schreef:Mein Kampf van A. Hitler aan het lezen (proberen - is echt niet door te komen)![]()
Dat boek is eigenlijk wel illegaal in NederlandOf staat het ergens op internet?
Je mag het boek wel in bezit hebben maar niet verkopen.
Laatst gewijzigd door Kislev op 04 jul 2006, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mooi. De inhoud niet althans, maar wel leuk, zo'n antiquarisch boekKislev schreef:Sttt… connecties. Is een originele uitgave in het Duits uit 1942 voor de frontsoldaten (klein zakformaat).Vincent schreef:SchitterendKislev schreef:Mein Kampf van A. Hitler aan het lezen (proberen - is echt niet door te komen)![]()
Dat boek is eigenlijk wel illegaal in NederlandOf staat het ergens op internet?

Mijn moeder heeft jarenlang een boekenkraam gehad op de verkoping van de vrouwenvereniging. Kwam er ook eens iemand vragen: Heeft u toevallig ook "Mein Kampf"?
Mijn opa had het vroeger in het Nederlands, maar niemand weet helaas waar het gebleven is.
Mijn opa had het vroeger in het Nederlands, maar niemand weet helaas waar het gebleven is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Als je dat doet bij een Duits antiquariaat dan heb je grote kans dat er eentje onder de toonbank vandaan komt.Unionist schreef:Mijn moeder heeft jarenlang een boekenkraam gehad op de verkoping van de vrouwenvereniging. Kwam er ook eens iemand vragen: Heeft u toevallig ook "Mein Kampf"?
Op internet staan gewoon vertalingen van Mein Kampf. Ik raad je het niet aan. Je komt op vreemde (islamitische.....!) sites terecht.
Er staat zelfs een Nederlandse vertaling op internet... :shock:Kislev schreef:Als je dat doet bij een Duits antiquariaat dan heb je grote kans dat er eentje onder de toonbank vandaan komt.Unionist schreef:Mijn moeder heeft jarenlang een boekenkraam gehad op de verkoping van de vrouwenvereniging. Kwam er ook eens iemand vragen: Heeft u toevallig ook "Mein Kampf"?
Op internet staan gewoon vertalingen van Mein Kampf. Ik raad je het niet aan. Je komt op vreemde (islamitische.....!) sites terecht.