Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Wij lezen tegenwoordig ook de NBV. Er gaat een wereld open. Ik kan het niet anders dan aanraden.
We zijn gelijk maar in Ezechiël begonnen. Wat je daar allemaal niet in leest!
We hebben de paralleleditie. In de SV zijn er per hoofdstuk soms tientallen woorden of zinsverbanden waarvan de betekenis moeillijk is, of voor meerdere uitleg vatbaar vanwege vreemde woorden of lastige formulering.
Er is een uitspraak; als ze tegenwoordig wel alles met de pc kunnen, leren ze ook maar de woorden uit de SV.
Dit vind ik de grootste onzin die er bestaan. Wat een makkelijke uitspraak! Ik ben blij dat ik de kleine straks wat te vertellen heb uit het Woord.
Verder wil ik nogmaals de boeken van John Piper aanraden.
'Toekomstige genade' en 'Verlangen naar God'. Lees deze boeken rustig en arceer interessante uitspraken. Het zijn er zoveel dat je 95% weer vergeten ben als het boek uit is.
We hebben de paralleleditie. In de SV zijn er per hoofdstuk soms tientallen woorden of zinsverbanden waarvan de betekenis moeillijk is, of voor meerdere uitleg vatbaar vanwege vreemde woorden of lastige formulering.
Er is een uitspraak; als ze tegenwoordig wel alles met de pc kunnen, leren ze ook maar de woorden uit de SV.
Dit vind ik de grootste onzin die er bestaan. Wat een makkelijke uitspraak! Ik ben blij dat ik de kleine straks wat te vertellen heb uit het Woord.
'Toekomstige genade' en 'Verlangen naar God'. Lees deze boeken rustig en arceer interessante uitspraken. Het zijn er zoveel dat je 95% weer vergeten ben als het boek uit is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Toen wij met de Parallelbijbel SV/Het Boek begonnen, waren we ook net aan Ezechiël toe. BIjna elke keer kwamen mijn jongens (toen 4 en 6) met vragen over het gelezene. Profetieën blijven evengoed moeilijk, maar lange lappen lezen die niemand begrijpt, alleen omdat het nou eenmaal aan de beurt is, is er niet meer bij.
Overigens geldt dat ook voor de teksten over opgengesneden buiken en verpletterde baby's. Die worden ook begrijpelijker en dat vind ik nou geen onverdeeld succes voor jochies op die leeftijd.
Overigens geldt dat ook voor de teksten over opgengesneden buiken en verpletterde baby's. Die worden ook begrijpelijker en dat vind ik nou geen onverdeeld succes voor jochies op die leeftijd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tja, dat vind ik echt naiëf. Aangezien dit off-topic is, verwijs ik voor argumentatie onder meer naar de afscheidsrede van prof. dr. C. Houtman, in te zien op website van de theologische universteit Kampen (synodaal).Gian schreef:Wij lezen tegenwoordig ook de NBV. Er gaat een wereld open. Ik kan het niet anders dan aanraden.
Wel ben ik het met je eens dat de SV moeilijk is en daarom te overwegen valt, een andere vertaling daarbij te gebruiken. Echter, dat kan ook heel verwarrend zijn.
Iets voor een nieuwe topic, Mayflower? Ik ben wel benieuwd.Maar sinds ik de theologie van refobaptisten (London baptist confession 1689), waaronder John Gill, James Haldane, (en de puriteinen) Nehemiah Cox en Bejamin Keach, en moderen theologen als Samuel Waldorn en William Einwechter ben gaan bestuderen ben ik toch tot de overtuiging gekomen van de doop na bekering, maar gezien vanuit de verbondstheologie.
(S.v.p. geen Engelse artikelen gaan lanceren, want dan krijg ik pijn in mijn hersenen.)
Ik ben pas helemaal in het begonnen. Het is een reformatorisch charismatische dogmatiek. Het is absoluut niet droog, maar zeer goed te lezen en ook erg praktisch. Kortom: ik heb er ontzettend veel zin in!Vincent schreef:mayflower schreef:Dathenum schreef:Wayne Grudem - Systematic Theology
Kun je eens delen wat je van dit theologisch werk vind ?
Ja zeg d r eens wat van! Lijkt mij een pittig boek als je op de titel af moet gaan. :shock: